יום ראשון, 28 ביוני 2015

שמיכה מסתורית בהמשכים #9... הכול מתחבר!

זהו זה.
סיימנו לסרוג את כל הריבועים שלנו, והגיע הזמן לחבר אותם יחד לשמיכה.
ההמלצה הנהוגה לפני שניגשים לחבר שמיכת ריבועים היא, לקבע את הריבועים, על מנת שכולם יהיו בגודל זהה ויתאימו בדיוק האחד לשני. יש כאלו שגורסים שכשמדובר בחוט אקרילן, כמו החוט שממנו סרגנו, אין צורך בקיבוע. בבלוג טוענים שזה מקל על החיבור. לי אין סבלנות, כמו שאתם יודעים, ואני לא מתכוונת לקבע את הריבועים, אבל לטובת אלו שכן מתכוונים לקבע, הנה הסבר איך עושים את זה.
ישנה שיטת הגיהוץ, אבל היא מומלצת יותר לחוטים שעשויים 100% צמר. אם תנסו לגהץ ישירות על חוט אקרילן, תמצאו את עצמכם עם גוש דביק ומגעיל על תחתית המגהץ, שלא לדבר על זה שהעבודה תיהרס. לכן מקובל בחוטים אקריליים להשתמש בקיבוע קר. מסמנים על משטח (רצוי קלקר או ספוג, כזה שלא ייהרס במגע עם מים) את גודל הריבוע הרצוי. מצמידים את הריבוע שלנו לריבוע המסומן בעזרת סיכות תפירה, ואז מניחים על הריבוע מגבת לחה, או מרססים את הריבוע היטב במים, ומשאירים לייבוש מוחלט.
לאחר שקיבענו (או לא) את הריבועים שלנו, הגיע הזמן לחבר אותם. זו הדיאגרמה של החיבור -
המקרא של הריבועים, למקרה שאתם לא מזהים אותם, נמצא בקישור הזה.
את החיבור עצמו ניתן לעשות בהרבה דרכים - אפשר בסריגה, אפשר בתפירה - כל אחד יכול לבחור את הדרך החביבה עליו. התפירה היא מתישה יותר, אבל נותנת תוצאות יותר חלקות, שיהיו לדעתי יותר נעימות כשנרצה להתכסות בשמיכה. בבלוג של BERNAT ניתן לראות בתמונות את שלבי החיבור בתפירה. הדרך שלהם לתפור היא כזו: מניחים את הריבועים שרוצים לחבר כאשר הצדדים היפים שלהם פונים זה אל זה. מקפידים להתאים את הפסים אחד לשני, במיוחד בחלקים הקיצוניים, שדורשים התאמה על מנת לקבל את אפקט הריבועים במלוא יופיו. עובדים בתפר "סולם" כאשר נכנסים פעם אחת לתוך עין מריבוע א' ואח"כ לתוך עין מריבוע ב'. ממשיכים כך לסירוגין, וכאשר מותחים את החוט התופר, הוא נבלע כמעט לחלוטין בתוך העיניים, כך שלמעשה לא רואים אותו אחרי החיבור (ולכן לא ממש משנה באיזה צבע תבחרו לחבר את הריבועים). מצאתי וידאו שמדגים את שיטת החיבור הנסתר, ונדמה לי שהוא יסביר את השיטה הרבה יותר טוב ממה שאני אצליח לעשות במילים.


כמובן שמי שממש מתעב חיבורים בתפירה, מוזמן לחבר בסריגה כך: מניחים את הריבועים כשהצדדים היפים פונים זה אל זה, ואז סורגים עיניים שטוחות שיתפסו את 2 הריבועים יחד. הנה וידאו שמדגים את השיטה הזו -



בשבוע הבא נחזור עם סריגת מסגרת לשמיכה, שתתן לנו גימור מושלם מסביב.
בהצלחה לכולנו!!
מיכל

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה