יום שבת, 30 במאי 2009

דבר אלי בפרחים...

קושקוש המקסימה ארגנה בפורום אומנות שימושית ב-Ynet החלפה פרחונית. הרעיון היה להכין פריט כלשהוא שיהיה קשור בפרחים. הפעם לא התלבטתי יותר מדי מה להכין. ידעתי שאני רוצה להכין בובות פרחים בדומה לבובת הורד שהכנתי לפני כחודש. באותה חוברת שבה היו ההוראות לבובה הזו, היו הוראות ל-2 פרחים נוספים, והתחשק לי להתנסות גם בהן. ההתלבטות היחידה שנשארה היא איך להציג אותן, מכיוון שלא רציתי להכין "סתם בובות" בלי ייעוד.

אופציה אחת שחשבתי עליה היתה לשים את הבובות בעציצים קטנים. וכמעט שהלכתי על זה. אח"כ חשבתי שאם הבובות יהיו בתוך עציצים, לא יראו אותן בשלמותן, והיה לי חבל על זה.

פה באו לעזרתי מסגרות הנפח של איקאה. בעבר השתמשתי במסגרת כזו כשהכנתי תמונה בהשראת טים הולץ, וזו נראתה לי הזדמנות טובה להשתמש בהן שוב.

מי שזוכר את הבובה הקודמת שסרגתי, בטח זוכר שסיפרתי כמה קשה היה לסרוג אותה וכמה קיטרתי תוך כדי הסריגה. הפעם למרבה ההפתעה היה לי הרבה יותר קל והלך לי הרבה יותר מהר. סרגתי בובת ורד נוספת וצירפתי אליה חבר - בובת חרצית (למרות שלפי הצבעים היו צריכים לקרוא לו קחוון...).

השדרוג הפעם היה העיניים - הפעם הן לא רקומות! חודשים ארוכים חיפשתי עיניים שמתאימות לבובות אמיגורומי. לא הצלחתי למצוא עיניים כאלה, ובדיעבד אני חושבת שהחיפוש שלי לא היה נכון כי לא ידעתי במדוייק איך קוראים להן. פתאום נזכרתי שאני חברה בקבוצת אמיגורומי בפליקר, והחלטתי לשאול שם איפה משיגים עיניים כל כך קטנטנות. עוד לפני שהספקתי לשאול ראיתי שכבר היה דיון על עיניים. רוב האתרים שהוצעו שם היו ב-Etsy, אבל המחירים נראו לי קצת יקרים. ואז שמתי לב שבהודעה קטנה בדיון מישהי המליצה על החנות של ליסה סטאטון. נכנסתי לאתר וראיתי מאות סוגי עיניים, מכל הגדלים, מכל הסוגים, במחירים סבירים לחלוטין. חבילה של 100 עיניים (שנקראות אגב safety eyes) בגודל של 4.5 מ"מ עלתה 5 דולר, עלות משלוח של קצת יותר מדולר, ותוך שבוע העיניים היו אצלי. העיניים מגיעות כמעין סיכה עם סוגר. קשה מאוד לסגור את הסוגר, וגם קשה מאוד לפתוח אותו, ולכן הן נקראות "עיניים בטיחותיות". עיניים קטנות יותר מ-4.5 מ"מ מגיעות כחרוזים וצריך לתפור אותן, ולכן הן פחות בטוחות לשימוש כאשר מדובר בבובות לילדים קטנים. אני מאוד מרוצה מהמראה המקצועי יותר שהעיניים האלה נותנות, והאמת שקצת כואב הלב על כל הבובות שעשיתי עד עכשיו עם עיניים רקומות... נו, שוין, כמו שאומרים - שאלה יהיו הצרות שלי ;-)

הצמד חמד הוכנס למסגרת עם נפח בגודל 15*15 ס"מ, עם רקע מדף של בייסיק גריי. בעצתה של אורית הוספתי לחבר'ה דשא לעמוד עליו, שגם מגדיל את תחושת הנפח שהמסגרת נותנת.
זו התמונה שהתקבלה. הצילום כמובן ללא הזכוכית, כי זכוכיות הן סרבניות צילום ידועות -


ואי אפשר בלי תקריב על החמודונים (תסלחו לי, אני מאוהבת...) -



היא נמצאת בדרכה אל........ לא, לא. כמובן שלא אקלקל את ההפתעה :-)


מאוד נהניתי מההחלפה הזו - היה לי כיף לממש את מה שתכננתי בראש ולראות שיוצא לי בדיוק מה שרציתי.
כן יירבו החלפות כאלה, שכיף להכין אותן!


10 תגובות:

  1. כמה שה יפיפה!
    פשוט מושלם.
    נתנאלה

    השבמחק
  2. חתולי אני מתעלפת.
    הן כל כך יפות ומתוקות
    מקסים

    השבמחק
  3. גם אני מאוהבת! זה פשוט מושלם!

    השבמחק
  4. מוווווווווושלם!!
    ובמציאות נראה עוד יותר מתוקי!!
    עבודה מדהימה!

    השבמחק
  5. מקסים.... איך שאני אוהבת אותן.... אולי הם אליי????

    השבמחק
  6. אין עליך...אליפות
    מושלם וכל כך יפה...
    הלוואי שהייתי יודעת את הפלא הזה....
    דנדשה

    השבמחק
  7. וואי וואי וואי אם רק היית שומעת את ההתרגשות של עדי מהתמונה, תאמיני לי שאני שמעתי :-)
    ובהחלט אמרתי לה שהיא ז.... וזכתה בגדול.

    אין עליך!

    השבמחק
  8. הפורום שלך כל כך עוזר, אז תני לי גם לנסות ... תכירי את אתר alibaba express עשרות מוצרים לסריגה (ובכלל) מעיניים ועד ידיות לתיקים, דרך מסרגות מכל הסוגים והגדלים. רק צריך סבלנות לחפש. הנה מצאתי לך עשרות עיניים ובמחיר 3 דולר תקבלי עשרה סטים
    http://www.aliexpress.com/wholesale?SearchText=safety+eyes+for+toys&catId=0&initiative_id=AS_20131004213931
    אני קונה שם הכל, מכיסויי טלפון לצמידי 1D לילדה ועד steam mop והמטליות שלו.

    השבמחק
  9. כמובן שתוכלי למצוא שם כפתורים, חרוזים, מחטים, מסרגות, חומרים לעבודות, דבק whatever

    השבמחק