יום שישי, 17 באוקטובר 2008

סימניות וספרים

אני תולעת ספרים, תמיד הייתי. אין כמעט דברים שגורמים לי אושר כמו לפתוח ספר חדש ולשקוע לתוכו. מדי פעם אני גם נתקלת בספרים שבאמת באמת נוגעים לי אי שם, במיתרים הכי חבויים. לפעמים קל לי להסביר למה - כשמדובר בספר עם אמירות חשובות, עם תובנות עמוקות. לפעמים יותר קשה להסביר. במקרה של הספר "והיום איננו כלה" מאת צ'ינגיס אייטמטוב יותר קשה להסביר. לכאורה זה ספר שלא קורה בו כלום. הוא מספר את קורותיו של אדם שחי בעיירה נידחת אי שם בערבה המושלגת של קזחסטן. העיירה מונה 8 בתים, 8 משפחות. כל הייעוד של קיומה הוא להסיט את פסי הרכבת העוברים ליד העיירה פעמיים ביום. פעם להסיט, ופעם להחזיר חזרה, זה הכול. את המים הם שואבים מבאר שנמצאת במרחק יום רכיבה (אולי אפילו יותר, אל תתפסו אותי במילה). הציוויליזציה היא מהם והלאה - אין לה שריד בעיירה הזו. בניגוד מוחלט לשממה הזו, לא רחוק משם, נמצא בסיס צבאי סודי ביותר ובו שיאי הטכנולוגיה - אנרגיה גרעינית ומה לא. נשמע כמו הספר המושלם להירדם איתו, לא? אז זהו, שלא. זה ספר מרתק, שקראתי כמעט בנשימה אחת.
כשבקומונה "פרידה ונומה" התפרסמה החלפה של סימניה והמלצה לספר, ידעתי שזה הספר שאני אמליץ עליו. אחרי כמה ימים של התלבטויות, הגיעה גם הסימניה. הנטיה הטבעית היתה לעשות אותה שופעת אלמנטים, אבל הפרקטיות קבעה שהיא חייבת להישאר שטוחה, על מנת לא לפגוע בספר שאותו היא מסמנת. שלפתי דפים מסט של פרובו קראפט שאני מאוד אוהבת, ראב און של דייזי D, ראב אונים של תיפורים, ואחת החותמות האהובות עלי, מתוך סט של CD. לקינוח, איך אפשר בלי קצת צמר שעיר, והסימניה נשלחה באהבה יחד עם ההמלצה.

וזו גם הזדמנות להודות לזהבית של מעיין על סימניות שהגיעו (כך מסתבר) בדיוור ישיר, היישר אל תיבת הדואר שלי.

8 תגובות:

  1. סימניה מקסימה ובהחלט סיקרנת אותי לגבי הספר.

    השבמחק
  2. הסימניה מקסימה, ועל הספר שמעתי כבר המון, ואפילו קניתי אותו, אבל טרם הספיקותי. אני הולכת לשים אותו ליד המיטה עכשיו, וזה יהיה הספר הבא שלי.:)

    השבמחק
  3. יו..ממש דברת אלי....גם אצלי הספר הזה נחשב כאחד הטובים ביותר שקראתי .ממלא את הלב ויש בו הכל החל מבעיות הרות עולם ועד צרכים אנושיים אהבה וחמלה .והוא איננו כלה..... האם קראת את"אלוהי הדברים הקטנים"גם ספר מאוד מומלץ בעיניי

    השבמחק
  4. האמת, גם אותי סיקרנת לגבי הספר.
    אני לצערי הייתי תולעת ספרים כילדה, ממש זכרונות הילדות שלי הם קריאה וקריאה ויש אפילו כמה ספרים שאני זוכרת בע"פ...
    ולגבי הסימניה- היא מקסימה ואני הולכת להכין לי אחת כהשראה ממך ומהבלוג- מיקסים. הגיעה הזמן שבגיל 34+תהייה לי סימניה שאני עשיתי בשבילי. לא??

    ואת הספר את מוזמנת להשאיל לי...יש לי כמה המלצות גם בשבילך.

    השבמחק
  5. סימניה מקסימה ותודה על ההמלצה על הספר אף על פי שבחודשים האחרונים נדמה שפרשתי ממועדון הקריאה...

    השבמחק
  6. הסימניה נהדרת. פשוט ככה. יפהפיה מאוד ועשויה בטעם רב. אהבתי מאוד.
    תודה על ההמלצה הספרותית. מתייגת לביקור הבא בספריה :-)

    השבמחק
  7. סימניה פשוט יפהפיה!

    ותודה על ההמלצה (שמעתי רבות על הספר, אבל עוד לא הספקתי לקרוא...).

    השבמחק
  8. אני אוהבת סימניות עיצבתי לעצמי סימניות ולכל ספר בבית יש סימניה איכותית משלו בהתאם לנושא הספר רעיון טוב לא ? (-:

    השבמחק