יום שבת, 7 בפברואר 2009

הספר השמן של דיסני #4 ואחרון...

מי שעקב קצת אחרי הבלוג בחודשים האחרונים, יודע שנרשמתי לסדרת החלפות ב-Swap bot שמטרתן ליצור ספן שמן בנושא דיסני. ההחלפה חולקה ל-7 החלפות משנה, כשלכל החלפה יש נושא. עד כה היו לנו הגיבורים הקלאסיים של דיסני (מיקי, מיני, דונלד, גופי ופלוטו), נסיכות דיסני ופיקסאר. הנושא הפעם היה פו הדב, ואיתו התלבטתי הכי הרבה. מצד אחד ההוראות היו במפורש להשתמש בדמויות של דיסני. מצד שני לא הצלחתי להתעלם מהדמויות הקלאסיות, שצוירו ע"י ארנסט שפארד, וליוו את הספרים של א.א. מילן. בסופו של דבר הלכתי על שילוב של 2 הדמויות, הקלאסית מול זו של דיסני, בכל דף. הדמויות הועתקו על דפי פרגמנט, ונצבעו בצבעי עפרון.

ההוראות היו להקדיש דף לכל אחת מהדמויות הבאות - פו הדב, חזרזיר, טיגר ואיה, ודף נוסף לדמות לפי בחירתנו. אני בחרתי בכריסטופר רובין.

הדף של פו -



הדף של חזרזיר -



הדף של טיגר -



הדף של איה -



הדף של כריסטופר רובין -



ולמה כתבתי שזו ההחלפה האחרונה? הרי יש עוד 3 החלפות. הסיבה לכך היא, שאחרי התלבטות קשה החלטתי לפרוש מיתר ההחלפות. הדפים שקיבלתי עד עכשיו לא ממש ענו על ההגדרה של ספר, שלא לדבר על ספר שמן. רוב הדפים שקיבלתי היו כל כך דקים, שאם אני אנסה לכרוך אותם הם ייקרעו. אמנם העליתי את זה לדיון מייד אחרי ההחלפה הראשונה, אבל נראה שאף משתתפת לא התייחסה לזה ברצינות. מעבר לכך, הרגשתי שברוב הדפים שקיבלתי אין ממש מחשבה מאחורי הדף, ועם כל הכבוד, לא נרשמתי להחלפה כדי לקבל אוסף דפים עם מדבקות של דיסני... אני יודעת שזה נשמע נוראי ומתנשא לחשוב ככה, אבל באמת שהדפים האלה מצריכים המון אנרגיות וחשיבה, ובכל זאת ציפיתי למשהו בתמורה.
אז פרשתי מיתר ההחלפות של הספר השמן של דיסני, ואני עוברת הלאה, לדברים חדשים ומעניינים לא פחות (ככה אני מקווה...)

3 תגובות:

  1. אני גאה בך שהחלטת לפרוש ברגע שהבנת מי הם השותפים שלך לחוויה היצירתית.
    בכל מקרה-התוצאות יפות כרגיל....

    אוהבת אותך, ק'

    השבמחק
  2. אח...אני מכירה אותך...ידעתי ישר שתלכי לכיוון של גלגולי הדמויות מהמקור ועד לדיסני.
    יצא מקסים מקסים מקסים!!
    מסכימה איתך לגמרי לגבי הפרישה משאר ההחלפות בנושא.צריך להקדיש מחשבה המה שעושים ולא רק לומר אני אוהבת את פו הדב אז יאללה אלך על זה.
    נשיקות

    השבמחק
  3. קודם כל - הדפים שלך יפהפיים ומעוררי מחשבה - יפה לראות עד כמה בעצם דמויות פו הדב של דיסני דומות למקור. אבל הן יותר "חמודות".
    שנית, אני מאוד מסכימה איתך בקשר לסיבת הפרישה. האמת, התפלאתי שהצטרפת להחלפה כזו. לי היה ברור שרוב העבודות יהיו עם מדבקות של דיסני, כי נראה לי שהרוב לא מבינות את המהות של החלפה כזו.
    לא נורא. אם תרצי לעשות פעם משהו בסגנון (אולי החלפת ATC) ב"פרידה ונומה", אני אצטרף.

    השבמחק