יום ראשון, 28 ביוני 2015

שמיכה מסתורית בהמשכים #10 - סריגת סיומת

בשעה טובה ומוצלחת הגענו לסריגת הסיומת של השמיכה.
אני אקדים ואומר (שמא אכתוב?) שאני עצרתי כרגע עם השמיכה לטובת פרוייקטים דחופים יותר, אבל כמובן אני ממשיכה לתרגם לטובת מי שעומד בקצב.
קודם כל, כמה טיפים/המלצות לגבי סריגת סיומות. סריגת הסיומת של כל שמיכה מתחילה בדרך כלל בשורה של חצאי עמודים. השורה הזו תוחמת לנו בעצם את השמיכה, ונותנת לנו בסיס יפה ושווה לסרוג עליו. בהוראות אמנם כתבו את מספר העיניים שאמורים לסרוג, אבל מי שנאלץ להוריד שורות או עיניים או להוסיף אותם כדי להגיע לגודל המומלץ של הריבועים יצטרך לשנות את מספר חצאי העמודים בהתאם למה שנסרג בפועל. אין שום בעיה עם זה, כל עוד שומרים על מספר אי זוגי של חצאי עמודים בין פינה לפינה. בפינות עצמן סורגים 3 חצאי עמוד באותו מקום. כמו כן, רצוי מאוד לשמור על אותו מספר חצאי עמודים ב-2 הצדדים הארוכים של השמיכה, וב-2 הצדדים הקצרים של השמיכה. זה ייתן לשורה השניה מראה מסודר יותר. חשוב להיזהר לא להוסיף יותר מדי חצאי עמודים כדי שלא ייווצרו גלים בשמיכה, וכן לא להוריד יותר מדי חצאי עמודים כדי שהשמיכה לא תתכווץ.
מי שמעוניין לראות את השמיכה המחוברת, מוזמן לקפוץ לבלוג של BERNAT.
מי שמעוניין לקבל ישירות את הוראות הסריגה באנגלית והתרשים, מוזמן להוריד אותם מכאן.
הצבעים שבהם נשתמש לסריגת הסיומת הם שמנת/טבעי וחום.
לפני שנתחיל, תך שעדיין לא השתמשנו בו בשמיכה - צמצום של 2 עמודים יחד: מלפפים חוט על המסרגה. נועצים את המסרגה בח"ע (או עמוד, או רווח - הכול לפי ההוראות) הבא, לוקחים חוט ויוצאים. יש כעת 3 לולאות על המסרגה. לוקחים חוט וסוגרים את 2 הלולאות הראשונות כך שנשארות 2 לולאות על המסרגה. לא מסיימים את העמוד אלא מלפפים שוב חוט על המסרגה, נועצים את המסרגה בח"ע/עמוד/רווח הבא, לוקחים חוט ויוצאים. יש לנו כעת 4 לולאות על המסרגה. לוקחים חוט וסוגרים את 2 הלולאות הראשונות כך שנשארות 3 לולאות על המסרגה. לוקחים חוט וסוגרים את כל 3 הלולאות יחד.
שורה 1: לחבר צבע שמנת/טבעי (A) לפינה הימנית התחתונה של השמיכה בעין שטוחה. לסרוג עין שטוחה ו-3 חצאי עמוד באותו מקום. לסרוג 175 חצאי עמודים לכל האורך של הצד הימני של השמיכה (22 חצאי עמודים לאורכו של כל אחד מ-7 הריבועים הראשונים, ועוד 21 חצאי עמוד לאורכו של הריבוע השמיני. 3 חצאי עמודים בפינה. 131 חצאי עמודים לאורך הצד העליון של השמיכה (22 ח"ע לכל אחד מ-5 הריבועים הראשונים, ועוד 21 ח"ע לאורך הריבוע האחרון. לסרוג 3 ח"ע בפינה, ואז 175 ח"ע לאורך הצד השמאלי של השמיכה, 3 ח"ע בפינה ו-131 ח"ע לאורך הצד התחתון של השמיכה. מחברים את החוט החום בעין שטוחה לתוך עין השרשרת שאיתה התחלנו. מנתקים את החוט שמנת/טבעי.
שורה 2: בחום, סורגים 4 עיני שרשרת (נחשבות לעמוד ראשון + עין שרשרת). (עמוד בח"ע הבא, עין שרשרת) פעמיים. *לדלג על ח"ע הבא, עמוד בח"ע הבא, עין שרשרת. לחזור מ-* עד הפינה שמורכבת מ-3 ח"ע. (עמוד בח"ע הבא, עין שרשרת) 3 פעמים. **   לחזור מ-* עד ** פעמיים נוספות. לחזור מ-* עד * עד שנשאר רק ח"ע אחד. לדלג עליו ולהתחבר עם חוט A (שמנת/טבעי) בעין שטוחה לתוך עין השרשרת השלישית שסרגנו בהתחלה. לנתק את החוט החום.
שורה 3: בשמנת, עין שרשרת, ח"ע באותו מקום שבו סרגנו את העין השטוחה. *ח"ע ברווח הבא, ח"ע בעמוד הבא. לחזור מ-* עד סוף השורה. השורה מסתיימת עם ח"ע שסורגים ברווח, ועין שטוחה לתוך ח"ע הראשון. לא לנתק את השמנת.
שורה 4: בשמנת, עין שרשרת, (ח"ע, 3 עיני שרשרת, צמצום של 2 עמודים יחד) באותו רווח. * לדלג על 2 ח"ע הבאים. (ח"ע, 3 עיני שרשרת, צמצום של 2 עמודים יחד) בח"ע הבא. לחזור מ-* עד שמגיעים ל-2 ח"ע האחרונים. לדלג עליהם ולחבר חוט חום (C) לח"ע הראשון בשורה. לנתק את החוט השמנת. המניפות שיצרנו בסיבוב הזה נקראות "מניפות עצלות" כיוון שהן "מונחות על הצד" במקום "לעמוד זקוף".
שורה 5: בחום, עין שרשרת, חצי עמוד באותו מקום. * 5 עיני שרשרת, ח"ע בח"ע הבא. לחזור מ-* עד סוף השורה. מסיימים ב-5 עיני שרשרת ועין שטוחה לתוך ח"ע הראשון בשורה. מנתקים את החוט.
בשבוע הבא צפוי ב-BERNAT פוסט נוסף ואחרון בהחלט, עם תמונת השמיכה השלמה, כולל הסיומת, וכמה טיפים לגימורים מקצועיים.
זהו זה!! אז יש שמיכה, ויש סיומת ועכשיו רק נשאר להודיע לחורף שהוא ממש, אבל ממש ממש מוזמן להגיע כבר, ולהוריד עלינו גשמי ברכה.

הרבה בריאות לכולנו!!
מיכל

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה