יום ראשון, 28 ביוני 2015

לא רק סורגת ותופרת

כן, כן, לפעמים אני גם מבשלת :-)
האמת שאני מחובבי המטבח. תנו לי בוקר של בישולים ואפיה ואין מאושרת ממני בעולם. אני אוהבת לבשל ולאפות, אוהבת מתכונים חדשים, חומרים חדשים וכלים חדשים.
ביום רביעי דודה מונגר הודיעה לי - "ביום שישי בערב אתם אצלנו. יש ערב סושי, ואת מכינה את האורז." אז שאני אגיד לא? אין מצב...
כשהיינו סטודנטים צעירים ויפים הכנו המון סושי. יחד עם עוד כמה חברים עשינו שוב ושוב נסיונות עם מתכון האורז, עד שהגענו לאורז המושלם. הוא גם יוצא אחד-אחד, אבל גם דביק, כמו שצריך בסושי, ובעיקר - הוא טעים! המתכון נלקח מאתר שכיום כבר לא קיים, ואופן ההכנה הארוך והמלא כלל שיטוח של האורז על מגש גדול וקירור בעזרת מניפה (!). אנחנו מצאנו שכמה קיצורי דרך הם בהחלט מתקבלים על הדעת, ועדיין יוצא אורז נפלא. היום כבר כל אחד יודע איך לגלגל סושי, אבל אני חושבת שאת המתכון הזה שווה לציין.
המצרכים:
2 כוסות אורז לסושי (גם אורז לריזוטו או אורז עגול עובדים נפלא, ואם מישהו יהיה נדיב מספיק להסביר לי מה לכל הרוחות ההבדל בין השלושה, אני אודה לו מאוד).
2 כוסות + 2 כפות מים
1/4 כוס חומץ אורז (יש כיום להשיג בכל סופר מצוי)
1 כף שטוחה סוכר
1 כפית שטוחה מלח
אופן ההכנה:
שוטפים היטב את האורז ומשאירים אותו במסננת כשעה.
מרתיחים את המים בסיר. כשהמים רותחים מוסיפים פנימה את האורז. מכסים את הסיר, מעבירים לאש קטנה ומבשלים רבע שעה. אחרי רבע שעה פותחים את המכסה, מניחים מגבת נקיה על שפת הסיר וסוגרים עליה את המכסה. מניחים כך לעוד רבע שעה. המגבת סופגת את האדים שנשארו בסיר, ולא מאפשרת להם להתעבות לטיפות מים על המכסה ולהרטיב את האורז.
בינתיים מחממים מעט בסיר את החומץ, הסוכר והמלח, עד שהסוכר והמלח נמסים. דקה אחת במיקרו גם עושה את העבודה. בשלב זה כדאי לפתוח את החלון במטבח, כי אדי החומץ נהיים קצת אינטנסיביים.
מעבירים את האורז לקערה גדולה, שופכים עליו את הרוטב, ומערבבים בעדינות בעזרת כף עץ שטוחה. שימו לב שהאורז נשאר אחד-אחד, למרות שלמגע יד הוא דביק, בגלל הרוטב שמכיל סוכר. נותנים לאורז להתקרר ויאללה, לגלגל.
אפשר להכפיל/לשלש כמויות חופשי. אתמול הכנו ארוחה ל-8 אנשים רעבים והכנתי אורז מחבילה שלמה ששוקלת קילו. הנפח היה בדיוק 5 כוסות אורז כך שהכפלתי את הכמויות פי 2 וחצי. יצאו לדעתי 14 או 15 רולים מכל הסיפור.
הנה מגש הסושי שיצא לנו אתמול (היה עוד סושי, אבל הוא כבר לא נכנס למגש) -
היה טעים.

ולפני סיום אני רוצה לכתוב לכם על פרוייקט "סיפור חוזר". זהו פרוייקט המעודד שימוש בספרים יד שניה, המופעל ע"י אנשים בעלי צרכים מיוחדים. אנשי הפרוייקט אוספים ספרי יד שניה ומוכרים אותם בנקודות מכירה רבות ברחבי הארץ ב-20 ש"ח לספר. דרך האתר ניתן גם לרכוש ספרים, וגם לראות איפה נמצאות נקודות האיסוף ונקודות המכירה שלהם. כל תהליך איסוף הספרים, מיונם ומכירתם מתבצע ע"י אנשים בעלי צרכים מיוחדים, ובכך ניתנת להם הזדמנות להעסקה מכובדת והשתלבות בקהילה. אתמול מסרנו 2 ארגזי ספרים לפרוייקט, ובהם ספרים שהיו לנו בבית, קראנו ומיצינו ורצינו להעביר הלאה. בצורה כזו גם עושים טוב לאנשים שצריכים את זה, וגם עושים טוב לסביבה ע"י הפחתת שימוש בנייר.

הרבה בריאות!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה