יום ראשון, 28 ביוני 2015

תפוחים לראש השנה

הרבה פעמים אני נשאלת מאיפה אני לוקחת את הוראות הסריגה לאמיגורומי. אחד המקורות החביבים עלי להוראות הוא הבלוג של ג'ון גילבנק, Planet June. ג'ון היא אשה מקסימה ומוכשרת ביותר. ההוראות שלה תמיד ברורות ומלוות בתמונות מקסימות שמפשטות את כל העניין. אצלה למשל גיליתי את השיטה המופלאה לסיום מושלם של אמיגורומי. לג'ון יש גם חנות אינטרנטית שבה היא מוכרת את ההוראות שלה לבובות, חיות, פרחים ועוד, יחד עם אביזרים ותוספות שעוזרים להפוך את העבודות למושלמות (למשל - עיניים לבובות, סמני שורות מקסימים, כלי עזר למילוי בובות, ועוד ועוד...). מדי פעם ג'ון גם מפרסמת הוראות חינמיות, ומי שמעוניין מוזמן לתרום לה כראות עיניו, לפי ערך ההוראות בעיניו. מי שתורם, מקבל באופן מיידי את ההוראות החינמיות בקובץ PDF.
בשבוע שעבר, ג'ון פרסמה הוראות לתפוחים סרוגים, ממש בגודל אמיתי, שנראו לי מושלמים כמתנת ראש השנה שממש מציץ אלינו מעבר לפינה. ביקשתי את רשותה של ג'ון לתרגם את ההוראות לעברית, והיא הרשתה לי, ואפילו הרשתה לי להשתמש בתמונת התפוחים שלה.
One of my favorite amigurumi pattern sources, is June Gilbank's blog, "Planet June". June is a very talented woman, and her patterns are always beautiful, and very clear. She also has an internet shop, in which she sells her patterns, together with some very useful tools and accessories, such as safety eyes, pretty stitch markers, etc. From time to time, June publishes patterns which are "donationware", which means that they are free for personal use, and if you like them - you are invited to leave a donation for June.
Last week, June published an apple pattern, which looks like the perfect gift for "Rosh Hashana". June was very generous, and allowed me to translate her pattern to Hebrew and to post it in my blog, together with the photo of her apples. For those of you who intend to crochet the apples, I recommend that you go into her blog and see more photos of how to finish the apples, and to make a donation if you like.


מוכנים? קדימה, לעבודה.
כפי שניתן לראות, התפוח הוא בצורה ובגודל של תפוח אמיתי. ג'ון מציעה להכין כמה תפוחים, ירוקים ואדומים, ולשים בקערה כקישוט, לתת במתנה או לחילופין להוסיף לתפוח עיניים ופה מחייך וליצור צעצוע "מתוק כמו פאי תפוחים" (באנגלית זה נשמע יותר טוב...)
מונחים:
ע"ש = עין שרשרת.
ח"ע = חצי עמוד.
צמצום = לצמצם 2 חצאי עמוד לחצי עמוד אחד. ניתן למצוא הוראות לצמצום נסתר כאן. (ובנוסף - הוראות לטבעת קסם שמשמשת לתחילת הסריגה, וכן לשימוש בסמן שורות).
התפוח נסרג מחוט כותנה, במסרגה מס' 3.5 (ניתן לסרוג מחוט זה גם במסרגות 2.5, 3, 4, אבל קחו בחשבון ששינוי בגודל המסרגה משנה את הגודל הסופי של התפוח). המספר בסוגריים בסיום כל שורה מציין את מספר חצאי העמוד שאמורים להיסרג בשורה זו.
בירוק או באדום -
עושים טבעת קסם וע"ש אחת.
סיבוב 1: 6 ח"ע בטבעת הקסם. מהדקים את הטבעת ושמים סמן שורות.
סיבוב 2: 2 ח"ע בכל ח"ע. (12)
סיבוב 3: ח"ע בכל ח"ע. (12)
סיבוב 4: (2 ח"ע בח"ע הבא, ח"ע בח"ע הבא) 6 פעמים. (18)
סיבוב 5: (2 ח"ע בח"ע הבא, ח"ע ב-2 ח"ע הבאים) 6 פעמים. (24)
סיבוב 6: (2 ח"ע בח"ע הבא, ח"ע ב-3 ח"ע הבאים) 6 פעמים. (30)
סיבוב 7: ח"ע בכל ח"ע. (30)
סיבוב 8: (2 ח"ע בח"ע הבא, ח"ע ב-4 ח"ע הבאים) 6 פעמים. (36)
סיבוב 9-12: ח"ע בכל ח"ע. (36)
סיבוב 13: (צמצום, ח"ע ב-4 ח"ע הבאים) 6 פעמים. (30)
סיבוב 14: ח"ע בכל ח"ע. (30)
סיבוב 15: (צמצום, ח"ע ב-3 ח"ע הבאים) 6 פעמים. (24)
סיבוב 16: ח"ע בכל ח"ע. (24)
סיבוב 17: (צמצום, ח"ע ב-2 ח"ע הבאים) 6 פעמים. (18)
סיבוב 18-19: ח"ע בכל ח"ע. (18)
סיבוב 20: (צמצום, ח"ע בח"ע הבא) 6 פעמים. (12) למלא את התפוח דרך החור.
סיבוב 21: צמצום 6 פעמים. (6) לסיים בעין שטוחה בח"ע הבא. להשאיר זנב ארוך (כ-30 ס"מ) ולנתק את החוט.
הערה חשובה: התפוח כרגע יותר דומה ללימון מאשר לתפוח, וזה בסדר גמור. הצורה הסופית תסתדר בהמשך, לאחר חיבור המקל.
מקל:
בחום או בשחור, לסרוג 7 ע"ש.
לסרוג עין שטוחה בעין השניה מהמסרגה ובכל שאר העיניים, עד הסוף. להשאיר זנב ארוך (כ-30 ס"מ) ולנתק את החוט.
סיום:
משחילים את ה"זנב" שהשארנו בתפוח למחט לצמר. סוגרים את החור שנותר בתפוח. משחילים את המחט לתוך החור ושולפים אותה מהחור התחתון של התפוח, זה שממנו התחלנו לסרוג. לוחצים מעט את התפוח כך שייווצר שקע, כמו בתפוח אמיתי.
מכניסים את המחט חזרה פנימה לתפוח, במרחק של חור אחד מהחור שממנו יצאנו, ואז משחילים את המחט חזרה דרך התפוח, כדי ליצור שקע גם בחלק העליון של התפוח. מחזקים את החוטים כך שהשקעים יישארו במקומם. קושרים היטב. מכניסים את המחט חזרה לתפוח במקום קרוב לקשר, ומוציאים במקום כלשהוא. מושכים את החוט חזק ואז גוזרים את העודף. הקצה של החוט ייכנס ויסתתר בתוך התפוח.
משחילים את המחט בזנב הארוך של המקל. מכניסים את המחט לחלק העליון של התפוח, כך שהמקל יישב בשקע העליון. עושים מס' תפרים בתחתית התפוח, פחות או יותר בצורה של כוכבית. מחזירים את המחט לחלק העליון. קושרים את הזנב הארוך לזנב ההתחלתי של המקל. מעלימים את הקצוות העודפים לתוך התפוח, כפי שעשינו עם ה"זנב" האדום.
כדאי מאוד להיכנס להוראות התפוח בבלוג של ג'ון כדי לראות את אופן חיבור המקל בצורה יותר ברורה בתמונות נוספות. בנוסף, מי שירצה יוכל להרים תרומה לאות תודה עבור ההוראות.
אני מתכוונת לסרוג כמה תפוחים כאלה, להוסיף צנצנות דבש ולתת כמתנה למשפחה בחג.

רק בשמחות,
מיכל

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה