יום ראשון, 28 ביוני 2015

שמיכה מסתרית בהמשכים #4

עד עכשיו התאמנו על ריבועים בצבע אחד, בדוגמאות פשוטות יחסית, עם שורה אחת או שתיים שחוזרות על עצמן.
היום אנחנו מתקדמים לריבוע עם 4 צבעים, ודוגמא שחוזרת על עצמה כל 8 שורות.
אבל לפני הכול - חוב שלי אליכם: ריבוע מס' 2 וריבוע מס' 3 שלי.
ריבוע מס' 2 היה כזכור ריבוע גראני. אצלי הוא נראה ככה:
ריבוע מס' 3 היה הריבוע עם דוגמת ה-V, ואצלי הוא נראה ככה:
אני חייבת להודות שדווקא עם ריבוע מס' 3 שהיה יחסית קל, היו לי הכי הרבה קשיים להגיע לגודל הנכון. אני סורגת מאוד צפוף ונאלצתי לסרוג ולפרום מס' פעמים עד שהגעתי למתח החוט הנכון, שהיה ממש ממש רפוי, אולי הכי רפוי שסרגתי אי פעם (ואני מזכירה שאני מלכתחילה סורגת במסרגה מס' 8 כדי להגיע לגודל סביר של שמיכה). נדרשה לי קצת יותר מחבילת צמר כדי לסיים את כל 8 הריבועים.
ולפני שנמשיך הלאה, הנה תמונה של ערימת הריבועים שלי עד כה:
טוב, מספיק לברבר, קדימה לעבודה.
השבוע נסרוג 4 ריבועים, ונשתמש בצבעים - A טבעי/שמנת (הצבע ממנו רכשנו 6 כדורים), B ירוק הכהה, C חום ו-D לבנדר (3 הצבעים שמהם יש לנו 2 כדורים). קנה המידה נשאר זהה לשבועות הקודמים.
השבוע נשתמש ב-2 תכים שעדיין לא השתמשנו בהם בשמיכה הזו - עמוד קצר ועמוד כפול.
עמוד קצר = מלפפים חוט על המסרגה. נועצים את המסרגה בעין הבאה, לוקחים חוט ויוצאים. יש לנו 3 לולאות על המסרגה. לוקחים חוט וסוגרים את כל ה-3 ביחד.
עמוד כפול = מלפפים פעמיים חוט על המסרגה. נועצים את המסרגה בעין הבאה, לוקחים חוט ויוצאים. יש לנו 4 לולאות על המסרגה. לוקחים חוט וסוגרים 2 לולאות (נשארות 3). לוקחים שוב חוט וסוגרים 2 לולאות (נשארות 2) ולוקחים שוב חוט וסוגרים את השתיים שנותרו.
בנוסף, נצטרך להחליף צבעים בכל שורה. על מנת להחליף צבע בצורה יפה, כשמגיעים ל-2 הלולאות האחרונות שצריך לסגור בשורה שלנו (הן יכולות להיות: א. 2 הלולאות של חצי העמוד האחרון, ב. 3 הלולאות של העמוד הקצר האחרון, ג. 2 הלולאות האחרונות של העמוד האחרון, או ד. 2 הלולאות האחרונות של העמוד הכפול האחרון) - סוגרים את 2 הלולאות הנ"ל בצבע של השורה הבאה. משאירים מהצבע הקודם וגם מהצבע החדש זנב קטן, שיהיה נוח להטמיע ולהעלים את החוטים בסוף העבודה. אני עושה 2 קשרים, ליתר בטחון.
כדאי להיכנס לבלוג של ברנט כדי לראות את הכול בתמונות, ואז הכול יהיה יותר ברור.
למי שקוראת תרשימים, כרגיל - קישור להוראות המקוריות עם התרשים. למי שלא - הנה התרגום.
ב-A סורגים 23 עיני שרשרת.
שורה 1: סורגים חצי עמוד בעין השניה מהמסרגה, ובכל יתר העיניים (סה"כ 22). מחליפים צבע ל-C.
שורה 2: 2 עיני שרשרת (לא נחשבות לעמוד קצר ראשון). סורגים עמוד קצר בכל חצי עמוד (סה"כ 22). מחליפים צבע ל-A.
שורה 3: סורגים עין שרשרת, וחצי עמוד בכל עמוד קצר (סה"כ 22). מחליפים צבע ל-D.
שורה 4: 4 עיני שרשרת (נחשבות לעמוד כפול ראשון). סורגים עמוד כפול החל מחצי העמוד השני ועד הסוף (סה"כ 21). מחליפים צבע ל-A.
שורה 5: סורגים עין שרשרת, וחצי עמוד בכל עמוד כפול, כולל מעל ה-4 עיני שרשרת של תחילת השורה הקודמת (סה"כ 22). מחליפים צבע ל-B.
שורה 6: 3 עיני שרשרת (נחשבות לעמוד ראשון). סורגים עמוד החל מחצי העמוד השני ועד הסוף (סה"כ 21). מחליפים צבע ל-A.
שורה 7: סורגים עין שרשרת, וחצי עמוד בכל עמוד, כולל מעל ה-3 עיני שרשרת של תחילת השורה הקודמת (סה"כ 22). נשארים עם צבע A.
שורה 8: 4 עיני שרשרת (נחשבות לעמוד כפול ראשון). סורגים עמוד כפול החל מחצי העמוד השני ועד הסוף (סה"כ 21). נשארים עם צבע A.
שורה 9: סורגים עין שרשרת, וחצי עמוד בכל עמוד כפול, כולל מעל ה-4 עיני שרשרת של תחילת השורה הקודמת (סה"כ 22).
חוזרים על שורות 2-9 פעם נוספת, וזה אמור להביא אותנו לריבוע של 20*20.
בשלב זה נחזיק אצבעות שזה אכן כך, ואחרי שאסרוג את הריבוע הראשון אני אחזור עם תובנות ואעדכן.
**************************** עדכון **********************************
אחרי סריגת הריבוע הראשון אני שמחה לבשר שאכן הגעתי לריבוע בדיוק במידות הנכונות.
אני מאוד מקווה שזה יהיה ככה אצל כולם, ולמי שייצא ריבוע קצר מדי אני מציעה פשוט להוסיף שורה של חצאי עמודים בשמנת/טבעי בהתחלה או בסוף (או גם וגם, אם הריבוע ייצא ממש קצר).

בהצלחה לכולנו בהמשך,
מיכל

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה