יום ראשון, 28 ביוני 2015

אם אין שמיכה - תסרגו צעיף!

יום רביעי היום.
מתוך הרגל, הבלוג הראשון שאותו פתחתי הבוקר היה הבלוג של BERNAT, וטוב שעשיתי את זה, כי ליסה, שהנחתה את פרוייקט שמיכת המסתורין, הציגה היום את השמיכה המהממת שלה במלוא תפארתה. תקפצו לשם לראות - ממש תענוג לעיניים.
אז מה נסרוג היום? את צעיף הגלים שכל כך ביקשתם תרגום להוראות שלו.

הוא לקוח מתוך האתר של Lionbrand. כבר המלצתי כמה פעמים על האתר הזה, ואני ממליצה שוב. הוא מפתיע אותי כל פעם מחדש עם דוגמאות חדש ורעיונות חדשים, שלא לדבר על המאגר הבלתי נדלה שכבר קיים בו, עם הוראות לכל פריט סרוג שרק אפשר לדמיין, החל מאמיגורומי, דרך סוודרים, אפודות, צעיפים, כובעים ומה לא.
במקור, כמו שתוכלו לראות בקישור, הצעיף הזה נסרג כשאל. אני רציתי צעיף אז הארכתי קצת את שרשרת הבסיס וסרגתי פחות שורות.
סרגתי את הצעיף מחוט Alpaca של צמר טדי, שמכיל אלפקה, צמר ואקרילן. השתמשתי במסרגה מס' 7 כדי לקבל צעיף אוורירי ולא דחוס.
בצעיף משתמשים בצמצום של 2 עמודים כפולים יחד, והנה הסבר איך עושים את זה: מלפפים פעמיים את החוט על המסרגה. נכנסים לעין הבאה, לוקחים חוט ויוצאים. יש לנו כעת 4 לולאות על המסרגה. לוקחים חוט וסוגרים 2 לולאות יחד. שוב לוקחים חוט וסוגרים 2 לולאות יחד. נשארות 2 לולאות על המסרגה. מלפפים פעמיים חוט על המסרגה. נכנסים לעין הבאה, לוקחים חוט ויוצאים. יש לנו כעת 5 לולאות על המסרגה. לוקחים חוט וסוגרים 2 לולאות יחד. שוב לוקחים חוט וסוגרים 2 לולאות יחד. נשארות 3 לולאות על המסרגה. לוקחים חוט וסוגרים את כל ה-3 יחד.
מתחילים את הצעיף עם 180 עיני שרשרת. לשאל זה מספיק בדרך כלל. אני רציתי צעיף ארוך יותר אז הוספתי 22 עיניים. מי שרוצה צעיף עוד יותר ארוך - שיוסיף עוד 22 עיניים, ועוד 22, עד שתגיעו לאורך בסיסי שאתם אוהבים.
שורה 1:  עמוד כפול בעין החמישית מהמסרגה. (4 העיניים הראשונות נחשבות לעמוד כפול ראשון). 2 עמודים כפולים בעין הבאה. *עמוד כפול בכל אחת מ-5 העיניים הבאות. (צמצום של 2 עמודים כפולים יחד) 4 פעמים. עמוד כפול בכל אחת מ-5 העיניים הבאות. 2 עמודים כפולים בכל אחת מ-4 העיניים הבאות. חוזרים מ-* עד הסוף. בסוף השורה נשארות רק 2 עיניים שבהן סורגים עמודים כפולים, ולא 4,  וזה בסדר.
שורה 2: עין שרשרת, לסובב. בלולאות הקדמיות בלבד, סורגים חצי עמוד בכל עמוד כפול.
מי שרוצה להחליף צבע - זה הזמן. סוגרים את 2 הלולאות האחרונות בשורה חצאי העמודים בצבע הבא. קושרים את הקצוות ביחד, ומנתקים את הצבע הקודם.
שורה 3:  4 עיני שרשרת (נחשבות לעמוד כפול ראשון), לסובב. עמוד כפול בחצי העמוד הראשון. 2 עמודים כפולים בח"ע הבא. *עמוד כפול בכל אחד מ-5 ח"ע הבאים. (צמצום של 2 עמודים כפולים יחד) 4 פעמים. עמוד כפול בכל אחד מ-5 ח"ע הבאים. 2 עמודים כפולים בכל אחד מ-4 ח"ע הבאים. חוזרים מ-* עד הסוף. בסוף השורה נשארים רק 2 ח"ע שבהם סורגים עמודים כפולים, ולא 4,  וזה בסדר.
שורה 4: עין שרשרת, לסובב. בלולאות הקדמיות בלבד, סורגים חצי עמוד בכל עמוד כפול.
חוזרים על שורות 3-4 עד לרוחב הרצוי. אני החלפתי צבעים כל 2 שורות.
בסיום אפשר לעשות פרנזים. אני בחרתי לסרוג חצאי עמודים על השוליים של הצעיף, מה שנתן לכל הסיפור מסגרת.
זהו זה.
הרבה בריאות, ושיבוא כבר הגשם!
מיכל

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה