יום ראשון, 28 ביוני 2015

שמלות... שמלות... שמלות...

ועה, כמו כל ילדה בגילה, מאוד אוהבת שמלות. רצוי כמובן שהן יתנפנפו ו"יסתובבו" כמה שיותר, אבל כל עוד מדובר בשמלה - זה עובד בשבילה. אם להודות על האמת - גם אני מאוד אוהבת לראות אותה בשמלות, כי בינינו - מה יותר חמוד מילדונת לבושה בשמלה?
לפני המון המון זמן ראיתי ב"מעיין הבדים" בכפר סבא בד טריקו מהמם, אדום עם נקודות לבנות. קניתי אותו מייד והיו לי המון תוכניות לגביו. בזו אחר זו הן נגנזו, והבד חיכה לתורו.
הצצה בכמה בלוגים ושיטוט בחנות Ralph Kattaהניבו "גופיית סבא" בטורקיז שזעקה לשדרוג, ורעיון חדש - להפוך את הגופיה לשמלה.
איך הופכים גופיה לשמלה? בבקשה -
גוזרים את הגופיה לאורך של "גופיית בטן". גוזרים מלבן בד (יכול להיות טריקו, כותנה, או כל בד אחר שאתם אוהבים) למלבן ברוחב שישלים את אורך הגופיה לאורך השמלה הרצוי ובאורך פי 3-3.5 מהיקף המותניים/ החזה (תלוי לאיזה אורך קיצרתם את הגופיה).
מקפלים את המלבן ל-2 לרוחבו, כשהצד היה בפנים, ותופרים את הצדדים הקצרים של המלבן זה לזה. נוצר מעין צינור.
בחלק התחתון של הצינור שנוצר יוצרים מכפלת (אפשר להוסיף תחרה, סרט אלכסון וכו' - תהיו יצירתיים).
בחלק העליון יוצרים תפר כיווץ, ומכווצים את הבד להיקף מעט גדול יותר מהיקף החזה/המותניים.
כאן מגיע החלק ה"טריקי" - היקף הגופיה ייראה יותר צר מההיקף שהגעתם אליו. זה בסדר. זה משום שהגופיות האלה הן מבדים מאוד אלסטיים, והן מאוד צמודות לגוף.
מחברים את ה"צינור" שלנו לגופיה - מאוד רצוי להיעזר בסיכות, כדי להצליח למתוח את הגופיה להיקף הדרוש לנו. מחברים כך שהצד היפה של הצינור מונח על הצד היפה (החיצוני) של הגופיה.
זה הכול בעצם.
(הסתייגות - יכול להיות שאם משתמשים בבד 100% כותנה צריך לעשות תפר חיצוני כדי שהחלק התחתון יישב יפה. לא ניסיתי. אני עבדתי כאמור עם טריקו).
השמלה למעשה היתה מוכנה, אבל ממש זעקה לקישוט. השתמשתי בשארית מבד הטריקו, בפיסת תחרת קרושה לבנה ובכפתור תואם כדי ליצור פרח יויו שיקשט אותה.
 

פרחי היויו התגלו כפתרון טוב כשגיליתי שבשמלת התותים שתפרתי לנועה בשנה שעברה נקרעה אחת הלולאות ששימשה לסגירה של השמלה. קיצרתי את הכתפיות ותפרתי אותן כמו כתפיות רגילות, סגרתי בתפירה את הלולאות ועליהן תפרתי 2 פרחי יויו, להסתיר את ה"זוועה" (במאמר מוסגר אני יכולה לומר שאני יותר אוהבת אותה עכשיו מאיך שהיא נראתה קודם).
 
ולסיום סיומת, אפשר אפילו לקרוא לזה גראנד פינאלה, של פוסט השמלות, אני גאה מאוד להראות ולהשוויץ בשמלה המהממת שרגינה תפרה לנועה, על פי גזרה של סנדי הנדרסון. השמלה הזו התחילה בתור בדיחה, אבל רגינה לקחה אותה מאוד ברצינות, והחליטה לתפור לנועה שמלה ליום ההולדת שלה, שחל באוגוסט, ולתת לה אותה כבר עכשיו כדי שנוכל להנות ממנה כל הקיץ. נועה כמובן התאהבה מייד, ומבחינתה אני יכולה עכשיו לזרוק לפח את כל המלתחה שלה, והיא תלבש רק את השמלה הזו מעתה ועד עולם...
אפשר להבין אותה, לא?
מיכל

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה